kata owner blog!!

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyanyang. assalamualaikum mujahid dan mujahidah Islam yang tidak teragak-agak membela agama. :) semoga content yang ada tidak melalaikan kalian :) tegur yang mana silap, nasihat yang mana salah. MI dalam proses nak berubah. doa-doakan MI. kita SEISLAM, BERSAUDARA, KIBLAT YANG SAMA.. AGUNGKANLAH ISLAM DI PERSADA DUNIA. :) -lil' maisarah is growing up ;')-

Thursday, April 7

smile ckit

assalamualaikum.

dgq ni.. katakn lah satu hri nnt aku jdi pmrntah malaysia. aku nk ubah semuanya.. A-Z. pstu aku nk lntik ckgu norul jdi pmbntu sbb dy pnh kata nk hpuskn semua org jht.. haha,, mcm tu kot..? pstu aku nk negara msia jdi sebuah negara islam yg bkn hnya dprkatan di mulut pmrntah yg kolot. tpi mmg real pnya. amin,, then, aku nk wt pngharaman tv-tv msia mndedahkn aurat org muslim. mstilah kaum hawa terutamanya. 

tpi x ley nk realisasikn jgk klaw x dk ksedarn sndiri oleh phak individu!! berubahlah saudara seislamku yang tersayang . nk taw knapa kadang2 sseorg tu trsasar dri jln yg lurus? sbb driver dy lah. so, driver tu  agama hmpa. kenalah ingat Allah selalu. few questions--- apa yang hmpa rasa bila ada org yg bkn muhrim tgk aurat hmpa?(bersalah/sedih/biasa saja/seronok) jawab!   prnh rasa brslh bila tinggal solat fardhu-dgn sngaja? (normal ja/tkut seksaan Allah/bila2 masa, qada' lh blik) jawab! brp kli hmpa bca alQuran dlm (sehari? seminggu? sebulan? setahun?) jawab! jawab, sayang!! tepuk dada tnya iman. bkn nk kata aku ni bagoih. aku pn kadang2 ad tnya soalan ni kt diri aku sndiri. aku jawab sincerely. pstu aku jdikan jawapan aku sbg motivasi. alhmdulillah mningkt jugak kptusn.

smbung lek.aku nk prbnyakkan tukang kutip smph dlm negara. pstu nk terapkn smgt patriotisme dlm klngn kanak2. ewah. cintakan alam sekitar anda, yer. for your own good too.. or mungkin hmpa suka duduk dlm smph? pikir2. aisey bnyk lagi lah. sblm nk wt post ni pn,, aku ada gak pk2 nk tulis pa.. huhuhu.. mai2 lupa pula. out of the blue, i forgot sudah. okie.. wslm..

0 komen:

hey babeh. hehe . thanks for reading . new post : coming soon.love ya!