kata owner blog!!

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyanyang. assalamualaikum mujahid dan mujahidah Islam yang tidak teragak-agak membela agama. :) semoga content yang ada tidak melalaikan kalian :) tegur yang mana silap, nasihat yang mana salah. MI dalam proses nak berubah. doa-doakan MI. kita SEISLAM, BERSAUDARA, KIBLAT YANG SAMA.. AGUNGKANLAH ISLAM DI PERSADA DUNIA. :) -lil' maisarah is growing up ;')-

Sunday, July 31

di kala semua bercerita tentang puasa..

“Wahai segenap manusia, telah datang kepada kalian bulan yang agung penuh berkah, bulan yang di dalamnya terdapat satu malam yang nilainya lebih baik dari seribu bulan. Allah menjadikan puasa di siang harinya sebagai kewajiban, dan qiyam di malam harinya sebagai sunah. Barangsiapa menunaikan ibadah yang difardukan, maka pekerjaan itu setara dengan orang mengerjakan 70 kewajiban"

assalamualaikum..

prtama skli, alhmdulillah sgt sbb dh puasa. (SELAMAT BERPUASA SEMUA). jdi aku disini nk berceloteh sikit. hehe. ramai dh sgt owg buat entry psai puasa.. aku pn nk gak..

time2 puasa, kita bknnya stkt puasa x mkn jer. oke, tu hmpa semua dh mklum lah kn. kna puasa semua pancaindera kita.. jgn mngumpat org! jgn mndgr umpatan org! jgn tgk bnda yg bukan! bln rahmat ini lah kta brlumba2 mmbuat amal kebaikan, brsedekah, mngaji AlQuran, dan bnyk lgi.. jdi jgn la pula hmpa semua lepaskn peluang sekali dlm sthun niy.. rugi ow. disamping tu,  renunglah sejenak nasib saudara2 seislam kita yg x semewah d Malaysia.

kita kt Malaysia ni, aman sje kn. x ssh2 nk pkir psal juadah brbuka, sahur dn segala-galanya., erm mngkin bkn semua ler.. tpi saudara2 kita nun di Palestin tu cmner kan agaknya.. dgn keadaan yg daif, hidup dalam cngkaman zionis laknatullah.. sdih btol bla fikir psal depa.. klau kta ni seorang yg prihatin, jum lar sama2 kita berdoa supaya rakyat palestin kuat mnghadapi dugaan dan "panas" hidup. amin ya robbal a'lamin.. semoga org israel  tu dpt balasan.. nah . bgi sapa2 yg nk sumbngkn rezeki yg lebih blhlah ke laman sesawang amalpalestin (x slh aku lh, dgr kt ikim.fm) aku kalau blh nk p sana.. tringin lh jgak.. aku harap suatu hri nnt aku brjaya kecapi cita2 aku nk jdi doktor. doktor sukarela.. blh pi sana tlg rawat2 rkyt Palestin.. amin...



(semoga dikau cekal memperjuangkan agama kita)

erm, smlm kn, abah aku pergi hspt. Kulim tgk abg atan (kwn) yg accident. kcian sgt aku dgr cerita pasai xcident tue.. dn brtmbh ksian lagi, abg atan x smpat nk smbut Ramadhan.. mnta belas hmpa semua sedekahkan lah Al Fatihah dkt arwah dan rakyt Palestin yg syahid di medan perang. hbes semua bhgian kaki dia. trok, ibu aku kata.. xcident dgn kereta owg india.  aaa,, brp kli dh aku dgq cqita owg india buat mcm ni. dh lnggaq owg, lari lak tu,.. hmm, sabo je lah posa2 ni.. stgi insyAllah, klau x de apa2, aku nk ziarah..
oke lah,, nnt kta jumpa lagi keh..


Doa Paling Afdal Dibulan Ramadan
“Allah humma innaka ‘afuu ’un karimun tuhib bul ‘af wa fa’ fu ‘anni” (maknanya Ya Allah, Engkaulah Tuhan yang sangat suka mengampun, ampunkanlah dosa-dosa ku).






"Yaa Allah! Jadikanlah puasaku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dari tidurnya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku ... Wahai Tuhan sekalian alam!!
Dan ampunilah aku, Wahai Pengampun para pembuat dosa."




2 komen:

fiq. said...

Selamat berpuase

semoga tercapai cita2 nak tolong sedara kita kat sana ye =]

mysarah said...

selamat berpuasa sama..

amin., awk pn, smoga trcapai apa2 shj impian awk.. :)

hey babeh. hehe . thanks for reading . new post : coming soon.love ya!