kata owner blog!!

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyanyang. assalamualaikum mujahid dan mujahidah Islam yang tidak teragak-agak membela agama. :) semoga content yang ada tidak melalaikan kalian :) tegur yang mana silap, nasihat yang mana salah. MI dalam proses nak berubah. doa-doakan MI. kita SEISLAM, BERSAUDARA, KIBLAT YANG SAMA.. AGUNGKANLAH ISLAM DI PERSADA DUNIA. :) -lil' maisarah is growing up ;')-

Saturday, July 2

aku tau, aku xda bakat nk jdi chef

assalamualaikum..
hri ni kan, ada aktiviti larian satu malaysia di sklh aku. :) 2 kilometer ja.. non-stop walking tue. hehe.. alah apa la sgt! sapa ckp? 2 kilometer pon leh sihatkn bdn tau? aaaa..

sbnrnya aku bkn nk crita sangat pasai niy.. aku nk cerita pasai aktiviti scout utk minggu ini --cooking--. penyertaan mmg bnyk tpi gas stove ada 6 saja.. x ckop lah.. muzakir kata cmniy" first come first serve" ehehe.. dan kami antara yg tercepat. ou yeah. apa mknanya? meaning that kami akan masak. huhuhu.. setiap kumpulan kna masak makanan berasaskn mi.. sepinggan hidangan lengkap. ade fhm? aku x prnh pon goreng mi sblm niy.. sbb tu aku x tau !
pecah peluh dah. (kantoii) tpi mskn lain aku ada la tau2 jgak.. hehe..

masa yang diberi hnya satu jam. x lebih dan x kurang. aku bawa knorr psti sdp. haha.. mna tau ada kegunaan. tpi mmg ada pon. geng masak group aku cuma nazmin, iffa, syafiqah, tasneem + maisarahyusof.  hasil gandingan kami berlima, siaplah mi goreng yg sedap. huhu.. pstu juri pon tiba2 lapar. ngeh.. ckgu2 pon rasa mskn moden kami.. 

 [gambar hiasan]


cikgu julia kata " epal x sesuai letak dlm hidangan" - kami boh pncuci mulut sekali cekgu.
cikgu hasni kata " semua okey dah tpi x ckop garam" -garam bnyak2 sgt x bagoih ckgu, blh dpt drh tinggi.
cikgu zaini kata " mi kering. tpi org hidang mcm ni lah.." -yeay.


aku syg ckgu zaini. hahaha.. 

pastu umum pmnang??!! kami dpt saguhati sja. ah. jadi lah tu kn, alhmdulillah.. hehe. kalau dak muzakir ada habaq yg group cuma 4 org ja. alaaahhh.. kalau 5 best lah. mai2 hri ni dia kata 5 org lak. hm,, kalau dak, aku ezzatul nazmin atiqah ngan iffa msti satu group. gah.. geramnya. kesian kt tiqah ngan tol sbb x leh join. btw,, tegkiu ezzatul sbb bgi epal tu. grasias!!

aku tau, aku xda bakat nk jdi chef

0 komen:

hey babeh. hehe . thanks for reading . new post : coming soon.love ya!