kata owner blog!!

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyanyang. assalamualaikum mujahid dan mujahidah Islam yang tidak teragak-agak membela agama. :) semoga content yang ada tidak melalaikan kalian :) tegur yang mana silap, nasihat yang mana salah. MI dalam proses nak berubah. doa-doakan MI. kita SEISLAM, BERSAUDARA, KIBLAT YANG SAMA.. AGUNGKANLAH ISLAM DI PERSADA DUNIA. :) -lil' maisarah is growing up ;')-

Sunday, May 22

exam lagi

assalamualaikum dan salam sejahtera.. sihat2 hmpa skrg ney. n g e h .

urh hari first exam utk kli ini trtinggal sudah dlm hidup aku,slmt jln . bru tdi . msih ada bnyak lagi madah yg belum aku selak(wt revision) . tpi kn,,, knapa aku dok blogging jugak? sapa pandai cuba teka? teka kaeh! houpsie sbbnya ialah mood aku x smpai lagi. lps abeh entry ney aku jnji ngan maisarah (awek aku) nk belek buku geo sat pstu kemahiran hdop dan komsas psai merdeka!merdeka!utk esok pula aku nk wat ulngkji sejarah dan siapkan baki folio sejarah dan geografi. w h a t a l o n g d a y ! ! . tdi exam b.inggeris paper2 dgn scince both papers.,1+2. kami stu klas asyik ja dok baca lesson utk novel dr.jeckyl and mr.hyde. tpi x naek pon.. yg kluar pasai significant pa ntah..


: tjok literature lagu ney --> based on the novel "dr.jeckyl and mr.hyde", write about a place where a significant event took place. 
why do you think the event is significant?

provide evidence from the novel to support your answer.

your response should be:
* not be less than 50 words
* in continuous writing (not in note form)


garu pala cpt.. hehe, alah, owg pndai leh la kata kacang utk soalan ni. aku wat tmpat sir danvers carew kna bunuh. nseb bek dineish murugaiah kata significant tu mksud dy pnting. tpi bkn nk kata mula2 exam. hbes bru nk habaq.huhuhu

untuk section A kna buat speech --> you are the peer student counselor. you have been asked to give a speech during the school assembly on how to stay away from stress when taking an important examination. use the notes given to write your speech.. (ada r notes dy,xkuasa nk type) karang pnya karang siap gak. Alhamdulillah. summary plak aku xdpt nk cri point. ada prkataan yg aku x fhm dn x prnh dgr pon. apa pon aku dh wt yg trbaek tdi..

new sub pasai science pule yer,, paper 1 blh dkatakn gmpang lah jger. hehehe.. taqa dok gagah lah! paper 2 ckgu tugimin yg wt.. aiseh satu topik yg susah dok ada 2 experiment. pling xleh jawab pasai effort, fulcrum n load tu. aku pn x taw napa la tjok ni ssh sgt nk msok dlm kpala aku..lagi satu bab form 2 tentang nutrition! peih.. nseb x kluaq ja bab tu. klau dk, nganga gak aku! hehehe. tgk lah bila2 aku tenang nnt aku baca lek bab tu. klau dok baca bab nutrition time kalut2 stgi crbhdrtes kt mana proteins ke mana vitamins kemna.. huhu, well, tjok ney prlu dkuasai step by step utk aku. bgi yg bijak pndai, brsyukur lh yer,.. ngeh.

k lah. time is precious.. kihkihkih, gtg! my books are calling me. c ya.

0 komen:

hey babeh. hehe . thanks for reading . new post : coming soon.love ya!