kata owner blog!!

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyanyang. assalamualaikum mujahid dan mujahidah Islam yang tidak teragak-agak membela agama. :) semoga content yang ada tidak melalaikan kalian :) tegur yang mana silap, nasihat yang mana salah. MI dalam proses nak berubah. doa-doakan MI. kita SEISLAM, BERSAUDARA, KIBLAT YANG SAMA.. AGUNGKANLAH ISLAM DI PERSADA DUNIA. :) -lil' maisarah is growing up ;')-

Thursday, December 6

ada balik

assalamualaikum..

MI dengan cerianya nak tnya.. ada yang perasan tak MI dh deactivated FB weeks ago..? *macam lah diri hot sgt* hehehe.. MI dah deactivated fb account cuz MI dah penat dan tenat tahap sendat. ha, amekaw. tapi tadi MI curik2 buka jap. nak stalk result kawan2 semaktab. majoriti tak mention. maybe diorang nak merendah diri. tak menunjuk2 kat blog. =.=' *terasa.. hehe.. MI bukan nak menunjuk-nunjuk pun, happy moment tak salah dikongsi bersama ken?dekat page untuk budak penghulu, syahirah ada sampaikan pesanan untuk sapa2 yang dah tak boleh nak go on kat pengkalan hulu. perghhh pedas ayat anti, syahirah tapi betul belaka !! nak baca ker? grrr.. jap ek., 


Assalamualaikum. 
So err hello. Aku post benda ni, sebab nak cakap pasal budak batch kita yang nak berhenti/pindah ataupun masih lagi bercadang/terfikir untuk pindah. First of all, please, jangan jadi bodoh. Walau mcm mana pun parents korang bersetuju dgn keputusan korang, percayalah, serious shit, mesti dorang kecewa. Hantar anak sumpah bangga nak mampus masuk MRSM, tahan setahun keluar. Nak ke mak ayah pendam?

Hakikatnya result jatuh masuk MRSM? Kau masuk college/uni nanti kalau jatuh kau nak berhenti jugak ke? Takpelah, keluar, kalau dapat kerja takpa, yang lelaki dapat kerja kongkang 4/5 tahun, kahwin. Kalau perempuan terus kahwin, Alhamdulillah, dapat anak, lepastu ajar anak untuk cepat berputus asa, Alhamdulillah, lagi seronok.

Tak sesuai dgn Maktab Pengkalan Hulu? Ada sorang hamba Allah ni, pernah cerita dkat aku, yang dia pun pernah terfikir benda mcmtu, tapi ada sorang Badar ni yang sedarkan dia, di mana dia ckp, Sedar tak yang di mana Allah letak kita tu, tempat yang paling sesuai untuk kita sebenarnya? Allah tu Maha Mengetahui, lu tahu apa? Tahu complain. Tahu putus asa. Kita semua sama2 seksa dekat sini. Boleh lagi serabut, ada hati nak cakap ada kawan dkat maktab, macamni ke kawan? Kita join in maktab ni sama2, at least kita keluarlah dari maktab ni sama2.

Okay fine, sapa yang nak pindah ni mesti mcm Damn, Syahirah tak faham. K fine. Mmg aku tak faham. Then buat aku faham. Apa masalahnya sebenarnya? Nak tinggalkan semua ni. Kau sanggup ke tanggung malu dah masuk setahun MRSM keluar mcmtu je. Ada harapan ke kau 9A+ lepas kau keluar? Ada ke? Ada harapan ke biasiswa mmg dalam genggaman tangan lepas kau berambus dari MRSM ni? Lagi 11 Bulan je nak kena harung. 11 sahaja. Campur tolak cuti, lebih kurang je. 

Aku faham rasa seksa/sakit hati/serabut/kepala nak meletup duduk tempat tu. Stress memang stress. Kita semua rasa benda tu. Kita semua sama je sebenarnya. Ada jawatan ke takda jawatan ke, sama je. Derita batch ni kita sama2 rasa. So apa masalah kau nak lari dari semua ni? Kenapa kitorang mampu tahan kau tk boleh? Kau lembik sangat ke? DM bubuh racun ke dkat makanan kau? 

Setiap masalah, ada jalan dia. Kau nak Berjaya, kalau ada usaha, boleh. Kalau dah usaha, tak Berjaya lagi, usaha lagi. Lu kongkang Solat bagai2 takkan tak percaya dgn Kuasa Tuhan lagi? Kita usaha, doa, tawakal. K fine. Orang tak Nampak hasil usaha kita, Allah yang pegang hasil tu sebenarnya, tinggal tunggu masa nak give it away je. Lu just wait and see cukuplah.

Come on. 
I love you guys. At least, next year, muka2 yang sama jugak yang still ada. Next year, dkat Dewan time SPM tu, muka2 ni jugak yang masih lagi ada untuk harung semua ni sama2.

I love you guys man. 

Forward this xx
Syahirah.













alang-alang dah buka balik sat FB tu, MI baca msj.. so sweet yer, sgt manis yer,,. hehe nazmin nazifa ada buat satu website (kut) special for miss AF sempena birthday miss AF (atiqah fuad) ---> comel dan seorang gadis yang penuh kejutan <--- huhuhu  lalalal ;D . MI wished by sending msj kat fon. dibaca ker idok tu? papepun semoga AF kita ni berjaya dunia wal akhirah. aminnn.
.
.
and about FB lagi.. lelaki yang MI pernah story2 dulu.. yang MI kata kononnya dah berubah (hekhekhek) dah ada satu kemajuan. hasanah or sebaliknya? Allah je yang tahu.. nak menghukum segala ni.. rasa macam diri bagus sangat kut. dah hebat ea , maisarah?! hmmm ;'(. sinful . tahniah lah untuk apa keadaan yang membahgiakan itu yer. ingat-ingat jugak,, dalam kita bahagia dalam nikmat, terselit juga ujian. ;") hadapi dengan tabah yer asdiqa'e!!

tadi MI kemas bilik . guess what? haha MI jumpa harta karun.. ngee.. MI jumpa satu buku yang memang MI tercari2.. k lah.. assalamualaikum :)

0 komen:

hey babeh. hehe . thanks for reading . new post : coming soon.love ya!